biotin

27. Okt 2020

Čo na tanieri, to na hlave

Vedeli ste, že to, čo jete má veľký vplyv aj na zdravie vašich vlasov? Tak sa pustime do obmeny jedálnička.

Keď chceme mať krásne, silné a zdravé vlasy, nebudú nám stačiť len šampóny, kondicionéry, masky na vlasy, oleje a všakovaké iné vlasové novinky. Treba začať zvnútra – výživou. To, čo si naložíme na tanier sa odrazí aj na kvalite našich vlasov. Takže zabudnite na nadmernú konzumáciu cukru, bielej múky, mastných a presolených jedál a dajte zelenú kvalitnému stravovaniu.

 

Pitný režim

Suché vlasy môžu byť príčinou nedostatočného príjmu tekutín. Nemusíte nasilu piť litre vody, doplňte svoj jedálniček o potraviny, ktoré jej obsahujú dosť na to, aby ste boli vy, a tým pádom aj vaše vlasy, hydratované. Napríklad z ovocia je skvelý melón, jahody či grapefruit. Zo zeleniny vás budú hydratovať najmä cuketa, brokolica, paradajky, reďkovky či uhorka. Vy samy musíte cítiť, kedy sa cítite ako „sušienka“ a kedy zase úplne v pohode.

Tip: Na oživenie a začiatok boja proti vypadávaniu vlasov si skúste doma pripraviť žihľavový čaj. Žihľavové listy zalejeme vodou, obvykle 1:2 a necháme 5 minút lúhovať. Precedíme a pijeme. Prípadne ochutíme medom.

Vitamín A a vitamín C

Jahody, mrkva, bataty, mango, marhule, kivi, ružičkový kel, tekvica či paradajky môžu pomôcť pružnosti vlasov a zabraňujú tvorbe lupín. Vitamín C je jeden z najznámejších antioxidantov, ktorý podporuje rast vlasov a pomáha predchádzať vypadávaniu, šediveniu, suchým a lámavým vlasom.

 

Omega 3 mastné kyseliny

Zbaľte si na desiatu vlašské orechy, tekvicové semienka, avokádo, na obed si pripravte lososa, pstruha či tuniaka. Vďaka nim budú vaše vlasy pružnejšie, vyživenejšie a budú sa menej lámať.

"Vitamín C podporuje rast vlasov, nájdete ho napríklad v šípkach či brokolici."

B vitamíny

Už žiadne slabé vlasy bez lesku či lámanie vlasov. Doprajte si na tanieri banány, orechy, mlieko, ryby, cereálie, vajcia, kuracie či morčacie mäsko. Vitamíny skupiny B môžu dokonca pomôcť zabrániť šediveniu vlasov, podporujú rast vlasov, zabraňujú ich krehkosti a spomaľujú proces vypadávania vlasov.

 

Horčík

Už Pepek námorník vedel, že treba jesť špenát, aby bol silný a zdravý. Jemu to síce na rast vlasov nepomohlo, vám však môže. Najmä, ak okrem špenátu doplníte do stravy aj kešu orechy, mandle a šošovicu.

 

Zinok

Za zdravie vlasov zodpovedá aj dostatok zinku v tele. Nech sa na vašom tanieri objavia vajcia, ovos, cícer, kuracie mäso či hovädzina. Nedostatok zinku spôsobuje vypadávanie a oslabenie vlasov, náchylných na lámanie.

Železo

Pri železe pozor na správne vstrebávanie. Ideálne je potraviny bohaté na železo podávať s potravinami, ktoré obsahujú vitamín C. Napríklad fazuľový šalát s paradajkami a citrónovou šťavou. Alebo ovsené vločky s jahodami. Železo obsahujú tiež mäso a tmavá listová zelenina.

 

Komplex vitamínov

Pestrý jedálniček môžete doplniť aj doplnkami výživy, ktoré obsahujú komplex vitamínov, minerálov a iných prospešných látok na podporu zdravia vašich vlasov. Napríklad vitamíny Bloom Hair sú nadupané biotínom, selénom, zinkom, vitamínmi A, B, C, D, ale tiež kyselinou hyalurónovou či výťažkom z kokosovej vody. Navyše sú BEZ LEPKU, BEZ LAKTÓZY, NETESTOVANÉ NA ZVIERATÁCH a vybrať si môžete medzi kapsulami a chutnými gumíkmi.

Späť na blog

EUR